marketing control

marketing control
  1. маркетинговый контроль

 

маркетинговый контроль
Оргкомитет «Сочи-2014» осуществляет «маркетинговый контроль» над мероприятием или программой, если:
• Оргкомитет «Сочи-2014» (или назначенная им третья сторона) предоставляет любые маркетинговые права в связи с тем или иным мероприятием или программой;
• мероприятие или программа инициируется (Оргкомитетом «Сочи-2014» или назначенной им третьей стороной) в связи с Играми, или символикой Оргкомитета «Сочи-2014», или использованием символики Оргкомитет «Сочи-2014» или ОКР; или
• мероприятие иного рода инициируется (Оргкомитетом «Сочи-2014» или назначенной им третьей стороной) как «Олимпийское».
[Департамент лингвистических услуг Оргкомитета «Сочи 2014». Глоссарий терминов]

EN

marketing control
Sochi 2014 is deemed to have "marketing control" over an event or program if:
• Sochi 2014 (or a third party appointed by Sochi 2014) offers any marketing rights in connection with the event or program;
• the event or program is promoted (whether by Sochi 2014 or by a third party appointed by Sochi 2014) in connection with the Games or a Sochi 2014 mark or is using a Sochi 2014 mark or a ROC mark; or
• the event is otherwise promoted (whether by Sochi 2014 or by a third party appointed by Sochi 2014) as “Olympic”.
[Департамент лингвистических услуг Оргкомитета «Сочи 2014». Глоссарий терминов]

Тематики

  • спорт (маркетинг)

EN

  • marketing control


Англо-русский словарь нормативно-технической терминологии. . 2015.

Игры ⚽ Поможем написать курсовую

Полезное


Смотреть что такое "marketing control" в других словарях:

  • marketing control — The process of measuring and evaluating the results of marketing strategies to ensure that corrective action can be taken to enable marketing objectives to be attained. This is usually achieved by means of the marketing plan …   Big dictionary of business and management

  • marketing — /mahr ki ting/, n. 1. the act of buying or selling in a market. 2. the total of activities involved in the transfer of goods from the producer or seller to the consumer or buyer, including advertising, shipping, storing, and selling. [1555 65;… …   Universalium

  • Control — 50% of the outstanding votes plus one vote. The New York Times Financial Glossary * * * ▪ I. control con‧trol 1 [kənˈtrəʊl ǁ ˈtroʊl] noun 1. [countable] an action taken to make sure that something does not increase too much: • Devaluations were… …   Financial and business terms

  • control — 50% of the outstanding votes plus one vote. Bloomberg Financial Dictionary 1. For legal purposes, usually owning in excess of 50% of the voting rights of a company or having the right to appoint directors on the company s board with a majority of …   Financial and business terms

  • Marketing management — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing research — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing effectiveness — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Control (Janet Jackson album) — Control …   Wikipedia

  • Marketing performance measurement and management — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing communications — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing Accountability Standards Board (MASB) — Marketing Accountability Standards Board Founded 2007 Motto . . . where marketing and finance align on measurement for reporting, forecasting and improving financial returns from buyers in markets . . . short term and over time. Website… …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»